Wednesday 2 September 2015

Kalau dah minat tu sama...

Saya tak galak pun anak saya melukis pada awalnya. Tapi bila tengok minatnya yang berterusan untuk melukis, saya biarkan saja. Setiap kali saya melukis mesti dia mintak berus dan kertas, yang bestnya tak mau berus lain, mesti nak berus yang ayahnya guna jugak, hehe...

Dulu2 sayang jugak nak bagi dia guna berus dan kertas yang biasa saya gunakan. Tapi bila pikir balik kenapa perlu beza2 kan hasil karya anak dan hasil karya kita... in fact karya mereka lebih jujur berbanding kita kalau dinilaikan betul2. Dan sekarang saya biarkan dia gunakan barang2 saya untuk hasilkan lukisannya dan lukisan tu saya simpan untuk rujukannya bila dah besar nanti...


Melukis dari hati...

Lukis sambil mimik muka tu tengah menilai sesuatu, jujur bangat!!!...

Cara pegang berus dan bancuh warna tu dah nampak professional walaupaun umur baru 2 tahun, hehe

Dah lama sketch, baru sekarang nak masuk warna...

Abstract wc by Izz Zaheen, Schmincke wc on 108gsm Kajang Paper, hehehe. Hari ni ayah langsung tak bawak spare kertas lukisan, memandangkan ayah duduk di Kajang, so pakai kertas kajang jela >_<


INFO lanjut berkaitan sesi pembelajaran atau jemputan Plein Air boleh terus hubungi:

Call sahaja: +6019-9169960
Whatsapp sahaja: +6010-4029960
Instagram: @azmannor_pikirlukis
Facebook: Azman Nor

No comments:

Post a Comment