Sunday 12 April 2015

Plein air di Bandar Seremban 11 April 2015...

Terima kasih Cikgu Rudi Hakimi (KMS) dan Cikgu Fahmi (Rembau) yang sudi entertained kami untuk sesi plein air kali ni di tengah Bandar Seremban. Sebelum ni dah beberapa kali ke Seremban tapi bukan urusan seni, so memang tak perasan sangat banyak subjek yang menarik untuk dilukis. Kata Cikgu Fahmi, untuk lihat bangunan lama yang masih dijaga selain Ipoh, Seremban lah tempatnya.

Tanpa perancangan rapi, saya telah mengajak beberapa orang ahli Gangsta Watakala untuk join plein air kali ni. Walaupun tak ramai yang join tapi cukuplah untuk memeriahkan suasana.

Tajuk: Sinar pagi
Medium: watercolor
Saiz: 38cm x 56cm
Daler Rowney/Schmincke wc + 300gsm Saunders Waterford wc paper

Kami telah bertemu di Hotel Sun Lun Yik berhadapan Pasar Seremban. Dari luar pandangan hotel ni biasa2 saja. Bila saja kami melangkah masuk ke hotel, kami agak terkejut dengan dekorasi yang menarik menggambarkan suasana agak old skool. Rupanya pemilik hotel dan keluarga sangat berminat dengan barang lama dan antik. Kebanyakannya dipamerkan di setiap ruang di hotel ni dan yang paling buatkan kami kagum pemilik hotel ini juga sememangnya peminat karya senilukis pelukis tempatan. Luckily kami dapat tengok karya residence artist mereka iaitu Nicholas Choong, memang menarik. 

Sori gambar amik dari web hotel, menarik tempat ni...sesapa yang nak menginap disini boleh la survey2 dulu di http://www.sunlunyik.com 

 Layan diri, memang sempoi...

 Menarik, sebahagiannya dah ada red dot, sold!!!

 Karya watercolor Nicholas Choong, sebelum ni dapat tengok dalam fb je, nah skang dapat tengok live...

 Antara koleksi barang dan gambar lama dan beberapa painting yang dipamerkan.



 Lokasi plein air...

Time Lapse Video, terima kasih Cikgu Rudi...

 Dari kiri Cikgu Rudi Hakimi, Cikgu Fahmi, Cikgu Haiqal, Saya, Hisham Salmin



 Tuan kedai nak beli, tapi setakat ni NFS, sori ye...

 Sebelum balik sempat bergambar di hotel

Terima kasih bebanyak Cikgu Rudi dan Cikgu Fahmi yang luangkan masa dengan kami, In Shaa Allah next time kami akan ke sini lagi




No comments:

Post a Comment