Monday 11 December 2017

Demo Watercolor di Kuala Lumpur Orchid & Bonsai Show 2017, Taman Pudu Ulu, Cheras


Hujung minggu dengan jadual yang agak padat dengan aktiviti lukisan. Bermula dengan hari sabtu yang lepas saya dijemput bersama-sama rakan Gangsta Watakala untuk berkongsi sedikit ilmu dan pengalaman mengenai cat air kepada peserta yang hadir ke KLOBS 2017. 

Aktiviti bermula dengan ucapan alu-aluan oleh pengerusi majlis dan BOSS Perupa (Persatuan Seni Rupa Malaysia). Seterusnya diteruskan dengan penyampaian hadiah kepada peserta pertandingan plein air yang telah diadakan pada 2 Disember yang lepas. Pemenang dibahagikan kepada 3 kategori iaitu Dewasa, Menengah dan Rendah. Tahniah kepada pemenang pertama kategori dewasa dimenangi oleh Sahabat saya Encik Ooi Eng Wah, kategori menengah dimenangi oleh adik Amir Zhariff Firdaus bin Rahman dan peringkat rendah dimenangi oleh adik Choong Bee Yee.

Aktiviti diteruskan dengan perkongsian pengalaman oleh Abey Zoul, Sidi AR, Hisham Salmin dan saya sendiri. Penerangan mengenai peralatan yang digunakan dalam cat air oleh Wan Borhanuddin, dan diakhiri dengan demo cat air oleh saya sendiri.

 Perkongsian pengalaman oleh Gangsta Watakala

Saya melakukan demo cat air dan penerangan oleh Hisham Salmin mengenai subjek, penggunaan warna dan teknik yang digunakan.

Hasil demo

Kategori dewasa: Ooi Eng Wah

Kategori Menengah: Amir Zhariff Firdaus Rahman

 Kategori Rendah: Choong Bee Yee





No comments:

Post a Comment